The Witcher 4 Polaris: Kaikki mitä tiedämme tähän mennessä

CD Projekt Red on vahvistanut, että The Witcher 4 on nyt kehitteillä, mutta alkuperäisen ilmoituksen jälkeen kehittäjä on ollut melko hiljainen projektista. Itse asiassa, studio nousi taas otsikoihin kun toimitusjohtaja Adam Kiciński viittasi ensimmäistä kertaa Project Polarikseen nimellä The Witcher 4 maaliskuun 30. päivä 2023.

Riippumatta siitä, mikä lopulta on sen nimi, The Witcher 4 tulee olemaan ”ensimmäinen peli” monen pelin saagasta joka kuuluu uuteen ”AAA RPG trilogiaan”. Joten tästä saamme vahvistuksen Witcher 4, 5 ja 6:lle. On kulunut jo lähes kahdeksan vuotta yhden kaikkien aikojen parhaan roolipelin, The Witcher 3: Wild Huntin julkaisusta joten uutiset trilogiasta on tervetullutta. Jatka siis lukemista saadaksesi tietää kaiken mitä tiedämme tähän mennessä The Witcher Polariksesta, mukaan lukien tiedot muista kehitteillä olevista Witcher-peleistä, siirtyminen Unreal Engine 5 -moottoriin ja paljon muuta.

The Witcher 4: Polaris

CDPR julkaisi päivityksen The Witcher 4:stä 4. lokakuuta 2022. Uutisten osana paljastettiin, että uuden pelin sisäinen koodinimi on: The Witcher Polaris. CDPR on vahvistanut, että sarjan seuraava osa on esituotannossa ja että se on ”uuden saagan alku”. Lisäksi studio sanoi: ”Tavoitteenamme on julkaista kaksi Witcher-peliä Polarisin jälkeen, luoden uuden AAA RPG trilogian.”

Tiedämme myös, että The Witcher Polaris julkaistaan Unreal Engine 5 -moottorilla, eikä CDPR:n omalla RED-moottorilla, jota käytettiin The Witcher 2:ssa, The Witcher 3:ssa ja Cyberpunk 2077:ssä. Lisäksi toukokuussa CDPR vahvisti, että ”tutkimusvaihe” The Witcher 4:ssä oli päättynyt, ja studio jakoi aikansa tämän uuden RPG-sarjan esituotannon ja Cyberpunk 2077 Phantom Liberty -laajennuksen välillä.

IGN:n raportoimana, Adam Kiciński totesi sijoittajapuhelussa, että The Witcher 4: Polarisin julkaisupäivä on vähintään kolmen vuoden päässä. CDPR:n yhteistoimitusjohtaja selitti, että ”tälle projektille tarvitsemme varmasti ylimääräistä panostusta” johtuen siirtymisestä Unreal Engine 5:een ja uuden teknologian kehittämisestä.

Uuden The Withcer pelin nimi – onko se Polaris vai Witcher 4?

Toistaiseksi on paljon helpompaa kutsua seuraavaa Witcher-peliä nimellä The Witcher 4, koska ennen kuin sillä on virallinen nimi, se on käytännössä juuri sitä. CD Projekt Redin globaali PR-johtaja, Radek Grabowski, on jopa selventänyt, ettei kehittäjä ole ilmoittanut pelistä nimeä The Witcher 4.

Jo vuonna 2018 CD Projekt Redin toimitusjohtaja Adam Kiciński vahvisti ettei peliä kutsuta The Witcher 4:ksi, joten voit melko varmasti luottaa siihen, että tämä uusi Witcher-peli on jotain hieman erilaista.

”Ensimmäiset kolme ’Witcheriä’ olivat määritelmällisesti trilogia, joten emme yksinkertaisesti voineet nimetä seuraavaa peliä ’The Witcher 4:ksi’. Tämä ei tietenkään tarkoita, että jättäisimme Witcher-maailman”, sanoi Kiciński haastattelussa Bankierin kanssa.

Se oli vain kaiku samanlaisesta kommentista, jonka CD Projekt Redin perustaja Marcin Iwinski teki maaliskuussa 2017 CD Projekt Redin sijoittajapuhelussa.

“Witcher on suunniteltu trilogiaksi, eikä trilogialla voi olla neljättä osaa, vai voiko?” sanoi Iwinski. “Pidämme tästä maailmasta paljon. Olemme investoineet siihen 15 vuotta elämästämme ja paljon rahaa. Joten mietimme [uuden Witcher-pelin tekemistä] jossain vaiheessa. Mutta pitäkää meitä järkevinä ihmisinä, meillä on joskus outoja ideoita, mutta yleisesti ajattelumme on hyvin rationaalista. Meillä on täydet oikeudet Witcher-peleihin. Ne ovat meidän. Olemme investoineet valtavasti varoja sen markkinointiin, ja se on erittäin vahva brändi.”

Iwinski jatkoi tuolloin sanomalla, että Witcher-sarja “ansaitsee hieman lepoa”, tai ainakin tiimi tarvitsee muutosta. “Viimeiset kymmenen vuotta tiimi on työskennellyt miekkojen, linnojen ja keskiaikaisten slaavilaisten hirviöiden parissa. Joten luulen, että on aika ampumatarvikkeille, androidille ja joillekin ammuksille.”

TLDR: näyttää siltä että peliä ei tulla kutsumaan nimellä The Witcher 4.

The Witcher 4 julkaisupäivä on todennäköisesti kaukana tulevaisuudessa

Aiemmin tänä vuonna sijoittajille järjestetyssä kysymys- ja vastaustilaisuudessa kehittäjä CD Projekt Red on käytännössä vahvistanut, ettemme voi odottaa Witcher 4:n julkaisupäivää ennen vuotta 2025.

Vastauksena kysymykseen uuden trilogian kehitysaikataulusta CDPR:n presidentti Adam Kiciński selitti, että ”Polarikselle valmistamme teknologioita. Tämä on ensimmäinen projekti, joka julkaistaan uudella moottorilla, Unreal Engine 5:llä. Tarvitaan lisätyötä tämän teknologian soveltamiseksi valtaviin avoimen maailman tarinavetoisiin peleihin. Joten tälle projektille tarvitsemme varmasti ylimääräistä panostusta. Toisen ja kolmannen osan pitäisi sujua sujuvammin, koska teknologia on parempi ja työkalut sekä runko ovat olemassa. Tämä on kaikki, mitä voin sanoa nyt.”

Hänelle esitetty jatkokysymys oli, että olisiko kohtuullista olettaa The Witcher 4:n kehittämisen vievän yli kolme vuotta, ja Kiciński sanoi ”Kyllä on”.

The Witcher 4 tulee käyttämään Unreal Engineä

The Witcher 4 tulee käyttämään Epicin Unreal Engine 5 -moottoria CD Projekt Redin oman REDenginen sijaan, jota käytettiin muun muassa The Witcher 3:ssa ja Cyberpunk 2077:ssa.

”Tämä on jännittävä hetki, kun siirrymme REDenginestä Unreal Engine 5:een ja aloitamme monivuotisen strategisen kumppanuuden Epic Gamesin kanssa. Se kattaa paitsi lisenssien myöntämisen myös Unreal Engine 5:n teknisen kehityksen sekä mahdolliset tulevat Unreal Engine -versiot, missä relevanttia. Työskentelemme tiiviisti yhdessä Epic Gamesin kehittäjien kanssa päämääränä auttaa räätälöimään moottori avoimen maailman kokemuksia varten.”

”Se oli siirtyminen avoimen maailman tukemiseen, joka toi Unreal Engine 5:n huomiomme kohteeksi”, sanoi studion teknologiajohtaja Paweł Zawodny.

Jakub Knapik, CDPR:n taidejohtaja VGX:ssä ja valaistuksessa, kuvasi uutta moottoria ”työkalupakiksi, jossa on paljon ominaisuuksia, paljon ratkaisuja, jotka ovat jo valmiina ja antavat tiimeille mahdollisuuden kokeilla uusia asioita.”

”Se, että Unrealia käyttävät jo monet tiimit ympäri maailmaa, projisoi paljon näkökulmia työkalujen suunnitteluun, ja se auttaa työkalua olemaan paljon ketterämpi”, Knapik lisäsi. ”Kaiken kaikkiaan se on todella, todella hieno teknologia prototyyppien luomiseen ja ympäristöjen luomiseen nopeasti, kauniisti ja erittäin realistisesti.”

 

Uusimmat julkaisut
Päivän parhaat pelidiilit

Login

Loading...

Sign Up

New membership are not allowed.

Loading...